اقتصاد كشور باید با كمترین هزینه ها اداره شود
نوشته شده توسط : amatrack

'آرمان خالقی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی بیان كرد این نوع از اقتصاد درشرایط خاص مانند جنگ ،تحریم و غیره مطرح می شود كه بنابر آن كشورها به سمت تامین مایحتاج خود در داخل حركت می كنند.

عضو هیات مدیره خانه معدن افزود:لازمه پیاده سازی این نوع اقتصاد در كشور تغییر فرهنگ اقتصادی و مصرفی مردم و توجیه عموم برای درك وضعیت و موقعیت پیش آمده می باشد.

وی اصل ضروری برای توفیق در عملیاتی ساختن اقتصاد مقاومتی را تقویت شرایط تولید كشور ذكر كرد .

این عضو كارگروه حمایت از تولید تصریح كرد، ضروری است تا شرایط تولید در كشور تسهیل شود ، بروكراسی های اداری برای تولیدكنندگان كاهش یابد و شرایط تامین مالی و سایر نیازهای تولید به آسانی تامین شود.

خالقی تصریح كرد از سوی دیگر تولیدكنندگان نیز باید نیاز مصرف كنندگان را درك و اقدام به تولید كالاهایی براساس سلایق و نیاز مردم كنند .

وی اضافه كرد همچنین تولیدكنندگان نیز باید نسبت به مصرف منابع هوشمندانه عمل كنند كه این امرتغییر فرهنگ مدیریتی را می طلبد.

این فعال بخش خصوصی به وظایف بخش های دولتی نیز اشاره كرد و یادآور شد اولویت های تولیدی و سرمایه گذاری كشور باید شناسایی و سرمایه های كشور به این سمت سوق داده شود.

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایران با بیان اینكه ، باید مسائل قبل و بعد از تولید به درستی ارزیابی شود و برنامه ریزی مناسبی برای آن صورت گیرد،افزود: به طور مثال در بخش كشاورزی باید فرایند تولید از تامین نهاده تا ماشین آلات، تامین مالی،بازار و غیره به صورت كلان در نظر گرفته شود.

وی با هشدار نسبت به شرایط پیش آمده در بازار شیر و مرغ بیان كرد وضعیت پیش آمده باید هوشیاری مسئولان را در پی داشته باشد.

خالقی تصریح كرد این قضیه باعث شد تا اهمیت مساله بیش از پیش درك شود و به این موضوع پی ببریم كه باید هوشمندانه وارد عمل شویم زیرا با كوچكترین اهمال و اشتباهی امكان تكرار چنین مسائلی وجود دارد.

خالقی همچنین به ضرورت تعیین راهبرد كلان در این باره اقتصاد مقاومتی تاكید كرد و گفت:بهتر است سران سه قوه در جلساتی مشترك روی این قضیه كار كنند و به صورت نظری اولویت های كشور در این بخش تعیین كنند.

وی تصریح كرد از سوی دیگر تكالیف هر یك از قوا باید به طور جداگانه مشخص و ابلاغ شود و هر یك از قوا باید متعهد شوند تا این تكالیف را به صورت جدی اجرا كنند.

اقتصام**3917**1601





:: برچسب‌ها: فوتبال , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: