تحلیلگر روس: سوریه قربانی بازی های غرب شده است
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا، میرزایان روز شنبه در مقاله ای در هفته نامه روسی 'اكسپرت' نوشت: وضعیت سوریه با كشورهای دیگری كه در جریان انقلاب های یك سال اخیر حكومت شان تغییر كرده است، كاملا متفاوت می باشد.

وی افزود: حكومت 'بشار اسد' كه بیش از یك دهه بر سر قدرت می باشد، از حمایت گسترده مردم سوریه برخوردار است و برخلاف رژیم هایی كه سرنگون شدند، پایگاه مردمی دارد.

وی اضافه كرد: دولت اسد از یك سال پیش اصلاحات اساسی را آغاز كرد و اگر بازیگران خارجی اجازه می دادند كشور سوریه می توانست از ناآرامی ها بگریزد.

در مقاله تحلیلگر روس خاطرنشان شده است: شماری از كشورها در بی اثباتی اوضاع سوریه شركت داشتند كه در وهله اول عربستان سعودی و قطر می باشند كه به تسویه حساب با ایران پرداخته و كشورهای بزرگ همچون آمریكا، روسیه و قدرت های اروپایی هم به این بازی پیوستند.

تحلیلگر روس معتقد است كه برخی عوامل داخلی زمینه ساز بروز ناآرامی ها شد كه می توان به كاهش شدید ذخایر نفت و كم شدن كارآیی مراكز اقتصادی سوریه و همچنین رشد بیكاری تا 20 درصد اشاره كرد.

در ادامه مقاله گفته شده است: اسد كه یك چشم پزشك دانش آموخته انگلیس است پس از جانشینی پدر، مواضع آزادیخواهانه اتخاذ كرده و اجازه بحث های سیاسی در كشور را داد و صدها زندانی سیاسی نیز به دستور وی آزاد شدند.

در مقاله مجله روسی نوشته شده است: در نتیجه این اصلاحات در یك سال اخیر برای كاهش اعتراضات انجام گرفت، بخش عمده معترضین از اعتراض دست كشیده و همین امر موجب كاهش شدید توانایی گروه های مسلح مخالف دولت شد.

در گزارش آمده است: اما عوامل داخلی و خارجی مانع اجرای طرح های اسد برای اصلاحات شدند و تمام این تلاش ها با وجود نتایج مثبت، منجر به افزایش تحركات مسلحانه گروه هایی شد كه از خارج تغذیه می شدند.

میرزایان معتقد است كه انتشار شایعات با ادعای جنایات نیروهای دولتی سوریه با كمك برخی كشورهای غربی و برخی كشورهای منطقه ازجمله تركیه و قطر منجر به وضعیتی شد كه جنگ تبلیغاتی شدیدی علیه دولت سوریه به راه افتاد.

در این مقاله به نقش رسانه های خبری غربی و رسانه های عربی همسو با آنها در پخش اخبار دروغین در باره حوادث سوریه اشاره و گفته شده است: در این میان شبكه تلویزیونی الجزیره كه تحت كنترل امیر قطر می باشد، با استفاده از شیوه های خبری متفاوت بطور شبانه روزی صحنه هایی از سوریه را نشان داده و مدعی شد كه نیروهای دولتی به جنایت آفرینی علیه مردم می پردازند.

میرزایان خاطرنشان كرد: این جنگ تبلیغاتی از ماه فوریه گذشته به شدت افزایش یافت و هدف اصلی آن آماده كردن شرایط برای صدور قطعنامه تحریمی در باره سوریه در شورای امنیت بود.

در پایان مقاله مجله روسی گفته شده است: همه تلاش ها و تهدیدها برای متقاعد كردن روسیه و چین به حمایت از قطعنامه ضدسوری نتیجه ای نبخشیده و این دو كشور پیش نویس قطعنامه غربی در باره سوریه را وتو كردند.

اروپام/2242**518**1516





:: برچسب‌ها: دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: