شاخص سهام در بازارهای اروپایی افزایش یافت
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از، برگزاری نشست مقامهای بانک مرکزی اروپا در حالی است که فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه خود هیچ برنامه جدیدی را برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی این کشور اعلام نکرده است.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که بانک مرکزی اروپا به قول خود برای نجات منطقه یورو و اتخاذ تدابیر لازم و ضروری برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی اروپا عمل خواهد کرد . ماریو دراگی رییس بانک مرکزی اروپا هفته پیش قول داد این بانک هر اقدام لازم و مثبت را در راستای نجات منطقه یورو انجام خواهد داد .

بانک مرکزی اروپا در ماه‌های گذشته سه بار نرخ بهره بانکی را کاهش داده است . بانک مرکزی اروپا در نشست ماه جولای نرخ بهره بانکی را به کمتر از 0.75 درصد کاهش داده است .

برخی منابع آگاه نیز از تصمیم بانک مرکزی اروپا برای خریداری اوراق قرضه اسپانیا و ایتالیا خبر می دهند . این در حالی است که آلمان هنوز با انتشار اوراق قرضه مشترک یورو مخالفت می کند و تنها راهکار حل بحران بدهی و کسری بودجه منطقه یورو را اجرای سیاستهای ریاضتی می داند.

پس از اظهارات هفته گذشته دراگی تا کنون ارزش سهام اروپا 5 درصد رشد داشته ارزش یورو در برابر دلار تقویت شده و نرخ بهره استقراض در ایتالیا و اسپانیا نیز کاهش داشته است.

در آستانه نشست بانک مرکزی اروپا ارزش یورو در برابر دلار 0.25 درصد افزایش یافت و هر یورو در برابر 1.2255 دلار داد و ستد شد . شاخص سهام اروپا امروز با افزایش روبرو شده است و قیمت نفت برنت دریای شمال نیز به مرز 106 دلار در هر بشکه رسیده است . نرخ بهره استقراض اوراق قرضه ده ساله اسپانیا نیز به 6.76 درصد رسید .





:: برچسب‌ها: گل , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: