رییس مجلس لبنان نشست چهار جانبه برای حل بحران سوریه پیشنهاد كرد
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا از بیروت، 'نبیه بری'گفت: بر این نكته تاكید داریم كه لازم است ایران به عنوان یك كشور موثر در منطقه در نشست های مختلف در خصوص برون رفت از بحران سوریه شركت داشته باشد و با حضور این كشور، نقشه راه بدین منظور تهیه شود.

وی ادامه داد: پس از آن در دیدار با 'ویلیام بیرنز' معاون وزیر خارجه آمریكا نیز همین پیشنهاد را تكرار كردم و به او گفتم كه برای ننشستن با ایران بر سر میز مذاكره به دنبال بهانه نباشید، چرا كه اگر این امر را نپذیرید، گفتگوهای هسته ای با 1+5 هم بی معنی است.

بری با اشاره به اینكه سوریه از ابتدا حمایت های گسترده و همه جانبه ای از جنبش های مقاومت در منطقه می كرد، گفت: سوریه از سلاح سبك گرفته تا آموزش های نظامی را در اختیار ما قرار می داد؛ الجزایر نیز كمك های محدودی انجام می داد اما به یاد نمی‌آورم كه كس دیگری در ابتدای كار به ما كمك كرده باشد.

این اظهارات بری در شماره روز پنجشنبه روزنامه لبنانی 'الاخبار' چاپ شد كه وی با تاكید بر اینكه سوریه قدرت لازم برای پشت سر گذاشتن مشكلات فعلی دارد، اظهار داشت: نگرانی در خصوص چند پاره شدن سوریه وجود دارد و ممكن است این امر تاثیرات منفی بر لبنان بگذارد و بیشترین چیزی كه من را می ترساند این است كه نقشه راهی از پیش برای این طرح تهیه شده باشد.

رییس مجلس لبنان با اشاره به اینكه اطلاعاتی وجود دارد كه رییس جمهور یك كشور اروپایی گفته است كه لبنان به سوی نظامی فدرالی حركت می كند، اظهار داشت: او همچنین گفته است كه جریان های سیاسی لبنان باید تعقل به خرج دهند چراكه مخالفت با این طرح استقلال كشورشان را به خطر می اندازد.

وی ادامه داد: هم اكنون بیشتر وقت من صرف آرام ساختن و كنترل این فضا می شود، چرا كه اگر آتشی بر افروخته شود، به سرعت شعله ور می شود لذا درایت اقتضا می كند كه این گونه فتنه ها در نطفه نابود شوند.

خاورم**2024**1030**2047**





:: برچسب‌ها: کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: