جنجالی دیگر ، تساوی عمدی تیم فوتبال زنان ژاپن مقابل آفریقای جنوبی
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرگزاری رویترز، نوریو ساساكی سرمربی تیم فوتبال زنان ژاپن به بازیكنان خود دستور داد در دیدار روز سه شنبه مقابل آفریقای جنوبی تمركز خود را كاملا برای بازی دفاعی معطوف كنند.این در حالی است كه آفریقای جنوبی یكی از ضعیف ترین تیم ها در این رقابتهاست.

تساوی كاملا قابل پیش بینی صفر به صفر نتیجه این دیدار بود كه به این ترتیب تیم آسیایی در گروه ئی(E) دوم شد.

ساساكی باابراز تاسف از اینكه نتوانستند بازی قابل قبولی را به نمایش بگذارند گفت: مسئولیت این نحوه بازی به عهده من است نه بازیكنان.

وی افزود: این شیوه بازی متفاوتی در مقایسه با بازی های معمولی است.

باخت عمدی هشت بدمینتون باز زن به منظور قرار گرفتن در قرعه آسانتر یك ماجرای دیگر تبانی در بازیهای المپیك بود. ژاپن برای پرهیز از انجام سفر برای بازی بعدی خود این شیوه را پیش كشید.

این تیم روزجمعه در مرحله یك چهارم نهایی فوتبال زنان به مصاف برزیل می رود و در ورزشگاه میلنیوم كاردیف همان محل برگزاری دیدار با آفریقای جنوبی بازی خود را برگزار می كند. ژاپن در صورت شكست آفریقای جنوبی صدرنشین گروه می شد و ناچار بود به همپدن پارك در گلاسكو در فاصله بیش از 300 مایلی برود.

این تاكتیك یك تاكتیك غیرعادی است چرا كه برزیل یكی از قویترین تیم ها را در فوتبال زنان دارد و مارتا كه بهترین فوتبالیست زن محسوب می شود در این تیم بازی می كند.

برزیل در رقابتهای جام جهانی زنان در سال گذشته در مرحله یك چهارم نهایی درضربات پنالتی از آمریكا شكست خورد.تیم زنان ژاپن درمرحله فینال با شكست آمریكایی ها قهرمان این جام شدند.

برخلاف فدراسیون بین المللی بدمینتون كه ازتبانی ورزشكاران چینی،كره جنوبی و اندونزیایی خشمگین شده بود، فیفا نهاد حاكم بر فوتبال جهان رویكرد بسیار ملایمتری در پیش گرفت و هر گونه تنبیهی را رد كرد.

نكته مهم در این جا این است كه اگرچه ژاپن هیچ تلاشی برای اینكه واقعا در بازی پیروز شود، انجام نداد ( براساس اظهارت سرمربی تیم)، اما هیچ تلاش آگاهانه ای هم برای باخت انجام نداد. احتمالا باخت عمدی متحمل تحریم های جدی می شد.

بااین حال فیفا ازكمیته بین المللی المپیك خواهد خواست نحوه چینش رقابتهای فوتبال در المپیك را به دقت زیر نظر بگیرد. این تصمیم گیری ارتباطی با ماجرای ژاپن ندارد، اما نگرانی هایی از بابت میزان سفرهای تیم های فوتبال مطرح است.

فوتبال بطور معمول تنها ورزش المپیك است كه بازیها در سطح كشور میزبان پخش شده است و اغلب به سفرهای طولانی منجر می شود و فرصت بازیكنان در سفر می گذرد. چنین شرایطی مورد علاقه تیم ها نیست.

چندین تیم نسبت به این كه افزایش سفرها خطر مصدومیت ستارگان آنها را افزایش دهد ابراز نگرانی كرده اند.

در حالی كه بازیهای المپیك بعدی در سال 2016 در ریودوژانیرو برگزار می شود پیشنهاد شده مسابقات فوتبال در ورزشگاههایی كه برای جام جهانی 2014 برزیل مورد استفاده قرار می گیرد برگزار شود.

با نتیجه دیدار ژاپن و آفریقای جنوبی، دیدار یك چهارم نهایی بین قهرمان جام جهانی و برزیل بدون شك دركانون توجه قرار می گیرد.آمریكا مسیر بسیار آسانتری برای صعود به نیمه نهایی پیش رو دارد. تیم آمریكا در نیوكاسل با نیوزیلند بازی خواهد كرد.

سرمربی تیم فوتبال زنان آمریكا طرح ژاپنی ها را رد كرد و گفت تیم او هرگز چنین سیاستی را درپیش نمی گیرد.

ورزشی**1584**1590





:: برچسب‌ها: ساحل , عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: