معاونت حقوقی رییس جمهوری با پیشنهاد افزایش حداكثر سن استخدام زنان دارای فرزند موافقت كرد
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اجتماعی ایرنا، در پی ارایه پیشنهاد مركز امور زنان و خانواده مبنی بر افزودن یك تبصره به ماده 42 قانون مدیریت خدمات كشوری مبنی بر افزایش سه سال به حداكثر سن استخدام رسمی بانوان دارای فرزند، معاون حقوقی رییس جمهوری، پیش بینی موضوع را در تنظیم و تصویب قانون دائمی مدیریت خدمات كشوری قابل اعمال دانست.

بر اساس این گزارش، مركز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با عنایت به تحولات اجتماعی اخیر كه منجر به افزایش سن ازدواج و فرزندآوری در جامعه شده است از طرفی و ضرورت بهره برداری از سرمایه های ملی كه برای تربیت زنان متخصص و صاحبنظر در رشته های مختلف تحصیلی صرف می شود از طرف دیگر، پیشنهاد افزایش حداكثر سن استخدام برای بانوان دارای فرزند را مطرح كرد.

این مساله باعث می شود تا كاهش نگرانی بانوان تحصیلكرده از تاثیر فرزندآوری بر موقعیت های شغلی و اجتماعی ایشان و رفع موانع قانونی استخدام چنین افرادی، زمینه جذب بانوان توانمند و كارآمد در بخش دولتی پس از فراغت از مسوولیت فرزند آوری كه تامین كننده نیازهای جمعیتی كشور می باشد، فراهم شود.

بر همین اساس معاونت حقوقی ریس جمهوری پس از بررسی موضوع ضمن اعلام این مطلب كه مهلت اجرای قانون مدیریت خدمات كشوری كه به صورت آزمایشی تصویب شده تا چند ماه آتی به پایان می رسد، از معاونت توسعه مدیریت و نیروی انسانی رییس جمهوری خواست تا مراتب را مورد رسیدگی قرار داده و پیشنهاد مركز را در قانون دائمی مدیریت خدمات كشوری منعكس نماید.

همچنین با توجه به مطرح شدن طرح مدیریت خدمات كشوری از سوی نمایندگان مجلس، معاون حقوقی رییس جمهوری اعلام كرد ممكن است هیات وزیران ضمن اعلام موافقت با طرح پیشنهادی، موارد اصلاحی از جمله مورد مطرح شده از سوی مركز امور زنان و خانواده را در صورت تایید به مجلس ارائه كند.

اجتمام**9134 ** 1568





:: برچسب‌ها: پارک , عروسی , حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: