20روز فرصت تا زمان تحویل ساختمان مركز همایش های بین المللی تهران
نوشته شده توسط : amatrack

گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا حاكی است ،وزارت راه وشهرسازی دستگاه اصلی و 'علی نیكزاد ' به عنوان عالی ترین مقام پاسخگو در این وزارتخانه و نماینده رسمی هیات وزیران برای احداث مركز همایش های بین المللی تهران محسوب می شوند .

از سوی دیگر دستگاه تخصصی وزارتخانه راه وشهرسازی ،سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی از نیمه دوم بهمن ماه 1390 مسئولیت مذكور را برعهده دارد .

این روزها افرادی كه در مسیر شمال نمایشگاه بین المللی تهران رفت و آمد دارند ، تلاش شبانه روزی برای احداث ساختمان مذكور را شاهدند كه برای احداث آن اعتباری به میزان یك هزار و 500 میلیارد ریال تخصیص یافته است .

كارشناسان وزارت راه وشهرسازی به دلیل آنكه برای اتمام این پروژه زمانی مشخص تعیین شده كه امكان تمدید وجود ندارد ، از آن به عنوان یك پروژه مثال زدنی و شاخص یاد می كنند.

شیوه احداث این پروژه به عنوان طراحی و اجرا ( EPC) در نظر گرفته شده و انبوه مهندسان ، تكنسین ها و كارگران در كنار یكدیگر ،شبانه روزی در این پروژه فعالیت می كنند .

ظرفیت پذیرش قبل از بازسازی فضای ساختمان درحال احداث امكان استقبال از 88 هیات را فراهم می ساخت ، اما اكنون 142 هیات به استعداد چهار تا پنج نفر را پذیرا خواهدشد.

جدا از فضای سالن 36 هزار مترمربعی ساختمان ویژه و فضای جدید نیز در حال ساخت است.

درعین حال از ویژگی های مثال زدنی این پروژه برخورداری از مصالح ساختمانی موجود در كشور به غیر از معدودی از اقلام كه ناگزیر از تهیه آن از خارج صورت گرفته و این سیاست كه متاثر از نام گذاری مقام معظم رهبری برای سال 1391 به عنوان سال ' تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی ' است ،اجرا شد .

بهره گیری از متخصصان داخلی موجب شده تا باردیگر توانمندی جوانان و قابلیت های آنها به منصه ظهور برسد و از درآمد زایی لازم برخوردار شوند .

تمام سیستم های برقی ، سرمایشی و گرمایشی پروژه با تغییرات اساسی مواجه شده و سیستم سقف كه قبلاً با ورقهای استیل پانچ شده بود، با ورقهای گچ‌برگ به صورت خطوط موازی زیبا تعویض شد.

آمارهای منتشر شده حاكی است كه میزان پیشرفت فیزیكی پروژه نزدیك به 70 درصد رسیده و كار با شتاب بیشتر در حال اجرا است .

اكنون روزانه یك هزار نفر شبانه روز در پروژه مشغول به كار هستند ، ناظرین مربوطه نیز روند پیشرفت كار را كنترل می كنند و هرگونه توصیه ،تاكید و سفارش را به عوامل اجرایی منتقل می سازند.

انتظار می رود با بهره برداری بهنگام از این پروژه ، باردیگر سندی ارزشمند به كارنامه مهندسی كشور افزوده شود و اكنون همه عوامل اجرایی تلاش می كنند كه ظرف 20 روز آینده این مجموعه تكمیل و مهر تاییدی باشد براین مطلب كه ' ما می توانیم ' و به این ترتیب شمارش معكوس را آغاز می كنیم .

اقتصام** 1559**1601





:: برچسب‌ها: فیلم , باغ وحش , چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: