استقبال سرد مطبوعات تونس از پانه تا
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا، مطبوعات مهم تونس از جمله الشروق ، الصریح، المغرب و الصحافه در شماره روز سه شنبه خود یا اصلا اشاره ای به سفر پانه تا نكردند و یا حداكثر به انتشار دیدار او با رییس جمهوری كشورشان بسنده كردند.

وزیر دفاع آمریكا در اولین مرحله از سفر خود به شمال آفریقا و خاورمیانه دیروز دوشنبه وارد تونس شد و با ' محمد المنصف المرزوقی ' رییس جمهور، ' حمادی الجبالی' نخست وزیر و ' عبدالكریم الزبیدی' وزیر دفاع تونس دیدار و گفت وگو كرد و به پرسش های خبرنگاران پاسخ گفت.

روزنامه الصباح در سرمقاله خود تحت عنوان ' چالش های امنیتی 'تاكید كرد كه برغم برخی تحركات اعتراضی برای درخواست های اجتماعی وضعیت امنیتی تونس با ثبات است و نیازی به كمك های خارجی ندارد.

الصباح با اشاره به اینكه' وزیر دفاع آمریكا به تونس آمد و از همكاری امنیتی بین دو كشور برای مقابله با چالش های امنیتی سخن گفت'، خاطرنشان كرد ، اگرچه همكاری با همه طرف های بین المللی برای مقابله با تروریسم ضروری است اما تونس قبل از هرچیز باید ' جبهه داخلی' خود را با وفاق سیاسی و تشكیل دولتی دموكراتیك تقویت كند.

** اعتراض حزب التحریر

روزنامه الصریح نیز از اعتراض شدید حزب ' التحریر' تونس به سفر وزیر دفاع آمریكا به این كشور خبرداد.

حزب التحریر تاكید كرده است كه تونس بجای تقویت همكاری های نظامی و امنیتی خود با آمریكا نیازمند شكوفایی اقتصادی و بهبود شرایط زندگی مردم است.

در بیانیه این حزب خاطرنشان شده است كه تونس نباید بدنبال راضی كردن كشورهای دیگر مانند آمریكا باشد زیرا تنها زمانی راضی می شوند كه ما پیروان بی چون و چرای آنها باشیم.

خاورم ** 1324





:: برچسب‌ها: هالووین , آب ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: