رای درباره مرتضوی خارج از حدود اختیارات قانونی صادر شده است
نوشته شده توسط : amatrack

'حسین حسینی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال های گذشته، عبارت مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر صلاحیت دیوان برای رسیدگی به شكایات نهادهای عمومی غیردولتی را حذف كرده است.

وی خاطرنشان كرد به جز شهرداری ها، نهادهای عمومی غیردولتی مانند تامین اجتماعی در صلاحیت دیوان قرار ندارند و دیوان نمی تواند درباره آنها حكم صادر كند.

معاون حقوقی و امور مجلس صندوق تامین اجتماعی اظهار داشت: برغم مبانی قانونی، دیوان عدالت در قضیه انتصاب مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی، خود را واجد صلاحیت دانسته و حكم به ابطال داده است.

حسینی گفت: از سوی دیگر در قوانین دیوان از آیین نامه ها و مقررات دولتی نام برده شده است و پیشنهاد انتصاب مدیرعامل صندوق از سوی هیات امنا به وزیر از مصادیق هیچیك از عبارات مذكور تلقی نمی شود.

وی افزود: از نظر حقوقی منظور از آیین نامه ها و مقررات دولتی روشن است و پیشنهاد هیات امنا یا حكم وزیر از مصادیق آن نیست و از این نظر نیز رای دیوان عدالت اداری، دارای اشكال و ایراد قانونی است.

معاون حقوقی و امور مجلس صندوق تامین اجتماعی ادامه داد: هیات امنا صرفا پیشنهاد انتصاب را به وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی می دهد و دیوان عدالت اداری كه دارای صلاحیت ابطال مصوبات و سایر مقررات دولتی است، اقدام به ابطال پیشنهاد هیات امنا كرده است درحالیكه 'پیشنهاد'، مصوبه، آیین نامه و سایر مقررات دولتی نیست و تاكنون در هیچیك از مراجع قانونی از جمله دیوان عدالت اداری، سابقه نداشته است كه 'پیشنهاد' باطل شود.

حسینی خاطرنشان كرد با توجه به اینكه صندوق تامین اجتماعی یك نهاد عمومی غیردولتی و هیات امنا نیز متشكل از نمایندگان بخش های غیر دولتی -كارگری و كارفرمایی- است، ابطال پیشنهاد چنین مرجعی به هیچ وجه، توجیه قانونی ندارد.

رای دیوان عدالت اداری درباره سعید مرتضوی مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی مبنی بر لغو انتصاب وی از مدیرعاملی این صندوق، دیروز - دوشنبه - اعلام شد.

اجتمام**9185 ** 1569





:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: