سود رنوی فرانسه 23 درصد کاهش یافت
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ ، شرکت خودرو سازی رنو اعلام کرد میزان سود این شرکت در شش ماه نخست 2012 میلادی به کمتر از 482 میلیون یورو معادل 592 میلیون دلار رسیده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد کاهش داشته است . سود شرکت رنو در شش ماه نخست سال گذشته به بیش از 630 میلیون یورو رسیده بود .

کارشناسان اقتصادی پیش از این سود 363 میلیون یورویی را برای این شرکت فرانسوی پیش بینی کرده بودند ولی افزایش فروش رنو در بازارهای آمریکای لاتین و روسیه موجب افزایش نسبی سود این شرکت نسبت به پیش بینی کارشناسان شده است .

بر اساس این گزارش ، میزان فروش شرکت رنو نیز در این مدت با 0.8 درصد کاهش به کمتر از 20.9 میلیارد یورو رسیده است . شرکت رنو قصد دارد با کاهش وابستگی به بازار اروپا ، فروش محصولات خود در بازارهای در حال توسعه و نو ظهور را افزایش دهد . کاهش شدید سود صنعت خودرو سازی فرانسه به نخستین چالش دولت فرانسیس اولاند تبدیل شده است .

شرکت پژو سیتروئن نیز که قصد دارد 8 هزار کارمند خود را اخراج و یک کارخانه بزرگ را تعطیل کند در شش ماه نخست امسال با زیان سنگینی روبرو شده است . میزان زیان و ضرر شرکت پژو در این مدت به بیش از 662 میلیون یورو رسیده است . پیش بینی می شود میزان فروش رنو در بازار اروپا امسال بیش از 6 تا 7 درصد کاهش یابد و این رقم در بازار فرانسه نیز با افت 10 تا 11 درصدی روبرو خواهد شد .

این گزارش افزود میزان فروش رنو در بازار اروپا در شش ماه نخست امسال با 17 درصد کاهش به کمتر از 583 هزار دستگاه رسیده است . میزان فروش رنو در بازار آمریکای لاتین نیز با 20 درصد رشد به بیش از 215 هزار دستگاه رسیده است . فروش این شرکت در بازار روسیه نیز با رشد 29 درصدی به بیش از 103 هزار دستگاه رسیده است .

شرکت فولکس واگن بزرگترین خودرو ساز اروپا نیز روز گذشته از کاهش سود خود خبر داده است . میزان سود این شرکت در سه ماه دوم 2012 میلادی تنها با 3.4 درصد رشد به 3.28 میلیارد یورو رسیده است . این رقم در سه ماه نخست 2012 میلادی با رشد 10 درصدی روبرو شده بود . وزیر صنایع فرانسه از سرمایه گذاری 665 میلیون یورویی دولت این کشور برای حمایت از صنعت خودرو سازی خبر داد .





:: برچسب‌ها: درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 6 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: