باقری گفت وگوهایش با معاون اشتون را مثبت ارزیابی كرد
نوشته شده توسط : amatrack

باقری امروز در خاتمه مذاكرات معاونان مذاكره كننده ارشد ایران و گروه 1 + 5 در استانبول، وارد آنكارا شد و باحضور در محل وزارت خارجه تركیه با 'احمد داود اوغلو' وزیر خارجه این كشور نزدیك به دو ساعت نیز مذاكره كرد.

در این دیدار 'بهمن حسین پور' سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنكارا نیز حضور داشت.

باقری به دنبال این مذاكرات عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در خصوص مذاكرات استانبول و گفت و گوهایش با داود اوغلو گفت: نشست با خانم 'هلگا اشمیت' معاون ' كاترین اشتون ' در راستای توافق ها و گفت و گوهای مسكو بود.

وی افزود: در گفت وگوهای مسكو مقرر شده بود كه ابتدا یك نشست كارشناسی برگزار شود كه این نشست كارشناسی در روز 13 تیرماه برگزار شد كه نشست مثبت و خوبی بود كه هر دو طرف به این مساله تاكید داشتند.

در پی آن قرار بود كه نشست معاونان تشكیل شود كه تا این نشست با استفاده از دستاوردهای نشست كارشناسی بتواند زمینه برگزاری گفت وگوهای آتی 'سعید جلیلی' و

'كاترین اشتون' را فراهم كند.

وی گفت: در مذاكرات روز گذشته با اشمیت توانستیم در چارچوب های خوبی گفت وگوهای خود را پیش ببریم و به توافق هایی در باره ادامه كار و انجام گفت وگوهای بعدی دست پیدا كنیم.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، ایران و تركیه را دو كشور همسایه و همكار استراتژیك خواند و درباره گفت وگویش با وزیر امور خارجه تركیه گفت: ایران و تركیه دوكشور همسایه مسلمان و همكار استراتژیك هستند كه عرصه های مختلف مناسبات ایران با تركیه به صورت بسیار گسترده ای است. لذا در این دیدار هم در خصوص مناسبات دوجانبه و هم تحولات منطقه صحبت شد .

باقری افزود: وزیر امور خارجه تركیه نیز بر حق استفاده صلح آمیز ایران از انرژی هسته ای تاكید كرد و خواستار ادامه گفت وگو شد.

خاورم/2011**230**1368**





:: برچسب‌ها: سیاه , بریتانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: