رهگیری یك هواپیمای مسافری توسط جنگنده های انگلیسی
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا، این هواپیما كه از تونس عازم گلاسكو در منطقه اسكاتلند واقع در شمال انگلیس بود، حوالی ظهر امروز و بر فراز سواحل فرانسه ارتباط رادیویی اش با برج مراقبت قطع می شود و بلافاصله یكی از جنگنده های تایفون نیروی هوایی انگلیس برای شناسایی و رهگیری این هواپیما از شمال غرب لندن به پرواز در می آید.

به نوشته سایت روزنامه 'اسكاتسمن' یك هواپیمای نظامی دیگر نیز به عنوان پشتیبان به حالت آماده باش در می آید تا در صورت نیاز اقدام به عملیات كند.

بر اساس این گزارش، هواپیمای مسافری كه متعلق به شركت گردشگری و خدمات مسافرتی 'توماس كوك' بوده، مدت كوتاهی پس از پرواز جنگنده انگلیسی، مجددا ارتباط خود را با برج مراقبت برقرار می كند و بدون مشكل در فرودگاه گلاسكو به زمین می نشیند.

وزارت دفاع انگلیس چهارشنبه شب، پرواز هواپیمای جنگی تایفون برای رهگیری یك هواپیمای مسافری را تایید كرد و افزود: در پی برقراری ارتباط هواپیما با برج مراقبت و شناسایی شدن آن، عملیات رهگیری خاتمه یافت.

نیروی هوایی انگلیس در آستانه بازی های المپیك حداقل چهار فروند هواپیمای تایفون را در پایگاهی واقع در شمال غرب لندن مستقر كرده است تا با 'هرگونه تهدید تروریستی هوایی' مقابله كنند.

مقامات انگلیسی از اوایل هفته گذشته مقررات 'پرواز ممنوع' را بر فراز دهكده المپیك لندن و مناطقی از جنوب شرق انگلیس، به مورد اجرا گذاشته اند كه تا پایان مسابقات المپیك پا برجا خواهد بود.

وزارت دفاع انگلیس برای كنترل منطقه پرواز ممنوع از موشك های زمین به هوا، هواپیماهای جنگی و بالگردهای نظامی استفاده می كند.

این منطقه پرواز ممنوع تا شعاع 30 مایلی دهكده المپیك و مناطقی از شهر لندن و اطراف آن را شامل می شود و به گفته مقامات وزارت دفاع شامل پروازهای مسافری كه در كریدورهای هوایی از قبل تعیین شده پرواز می كنند، نمی شود.

بر اساس گزارش های رسانه ای در صورتی كه هواپیما و یا دیگر اشیاء پرنده بدون مجوز وارد منطقه پرواز ممنوع شوند، پس از ارسال هشدارهای لازم ممكن است با موشك و یا هواپیماهای جنگی هدف حمله قرار بگیرند و ساقط شوند.

وزارت دفاع انگلیس همچنین برای مقابله با تهدیدات احتمالی هوایی در شش نقطه از شهر لندن و مناطق اطراف موشك های زمین به هوا مستقر كرده است.

ناو جنگی 'ایچ ام اس اوشین' نیز به همراه اسكادران بالگردی خود از هفته گذشته در رودخانه تیمز و در نزدیكی دهكده المپیك پهلو گرفته است.

علاوه بر به كارگیری تجهیزات نظامی پیشرفته، مجموعا حدود 25 هزار نیرو نیز مسئولیت امور امنیتی المپیك لندن را برعهده دارند.

بازیهای المپیك 2012 از تاریخ 27 ژوییه تا 12 اوت (6 تا 22 مرداد 1391) در لندن برگزار می شود.

لندن تنها شهر جهان است كه تاكنون سه بار میزبان بازیهای المپیك شده است. پیشتر بازیهای المپیك 1908 و 1948 در پایتخت انگلیس برگزار شده بود.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: