قیر پرطرفداران ترین كالای صادراتی در بورس كیش
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ،اما از ابتدای امسال با رایزنی مسئولان بورس كالا با تولیدكنندگان بزرگ برخی محصولات پتروشیمی و معدنی، اوضاع معاملات صادراتی متفاوت شده و شاهد عرضه محصولات جدیدی در تالار كیش هستیم.

در سال‌های گذشته در كنار قیر، روغن پایه، اكستراكت، گندم،‌سیمان و گوگرد از كالاهای صادراتی بورس قرارداشت كه حجم معاملات آنها بسیار محدود بود اما از ابتدای امسال عرضه چند محصول جدید آغاز شده و تقاضا برای كالاهای قدیمی رینگ صادراتی نیز افزایش یافته است.

براین اساس ، كك، اكستراكت، زغال سنگ و سنگ‌آهن به فهرست عرضه‌های رینگ صادراتی اضافه شد تا شاهد رونق هر چه بیشتر تالار بین‌المللی بورس كالا باشیم.

براساس آمار معاملات بورس كالا از ابتدای امسال تاكنون انواع قیر،كك، گوگرد، اكستراكت، زغال سنگ و سنگ آهن روی تابلوی معاملات صادراتی قرار گرفت كه در این بین با توجه به مشخص نبودن تكلیف عرضه سیمان و قیمت گذاری این محصول، عرضه های صادراتی سیمان نیز هنوز انجام نشده است.

اما چهارشنبه این هفته سنگ آهن برای دومین بار طی امسال روی تابلوی معاملات می رود كه با توجه به معاملات قبلی این محصول، به احتمال زیاد دوباره چندین مشتری خارجی برای خرید سنگ آهن ایرانی به تالار معاملات بورس خواهند آمد.

براین اساس 100 هزار تن سنگ‌آهن معدن میشدوان با میانگین عیار 59 و 58 درصد در بورس كالا عرضه خواهد شد.

به این ترتیب بیشتر معاملات صادراتی بورس كالا به دو محصول قیر و سنگ آهن اختصاص یافته و به گفته فعالان تالار نقره‌ای عرضه و معامله این دو محصول نیز در ماه های آینده افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

همچنین به گفته كارشناسان، حجم معاملات قیر در رینگ صادراتی آنقدر بالا بوده كه كشورهای منطقه برای معاملاتشان به نرخ‌های قیر ایران استناد می‌كنند و این امر به معنای اهمیت معاملات صادراتی بورس كالاست. هند، كشورهای آفریقایی و كشورهای همسایه ایران تاكنون خریداران قیر از بورس بوده‌اند و حضور آنان در تالار كیش امری عادی شده است.

اقتصام** 9141**1601





:: برچسب‌ها: عکس , تصویر ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: