افزایش 2/14 درصدی میزان سرمایه بانك تجارت
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از اداره روابط عمومی بانك تجارت، 'محمدرضا فلاح' در باره برنامه های عملیاتی بانك تجارت در راستای اهداف راهبردی این بانك در شش حوزه تدوین شده است یادآور شد: نهایی سازی سامانه Core Banking، یكپارچه سازی نظام بازرسی در بانك، طراحی و استقرار سیستم اعتبارات اسنادی داخلی، افزایش 2/14 درصدی میزان سرمایه و پیاده سازی نظام بودجه ریزی عملیاتی از جمله مهمترین برنامه هایی است كه با جدیت درصدد اجرایی ساختن آن هستیم.

وی با اشاره به مهمترین دستاوردهای بانك تجارت در سال مالی گذشته اظهار داشت: كسب رتبه نخست به لحاظ رشد در میانگین منابع سپرده ای نظام بانكی، حفظ جایگاه نخست در ضمانتنامه ها در نظام بانكی با 4/37 درصد سهم از بازار پنج بانك بزرگ تجاری، حفظ جایگاه نخست در تعهدات اعتبارات اسنادی شبكه بانكی با 9/35 درصد سهم از بازار پنج بانك بزرگ تجاری كشور و تائید توانمندی مالی بانك از سوی موسسه بین المللی Capital Intelligence را از جمله مهمترین توفیقات بانك تجارت در سال 90 بر شمرد.

مدیر عامل بانك تجارت با اشاره به وضعیت سهام این بانك در بازار سرمایه طی سال مالی گذشته اظهار داشت: طی سال مالی 1390، نماد بانك تجارت 222 روز باز بوده و در تمام روزهایی كه نماد باز بوده معامله سهام صورت گرفته است.

وی با اشاره به این كه، ارزش بازار سهام این بانك در پایان سال مالی گذشته به بیش از 26 هزار و 688 میلیارد ریال بالغ شده است، افزود: جمع دارایی های بانك در پایان سال مالی گذشته به 513 هزار میلیارد ریال بالغ شده است.

به گفته فلاح، سود خالص بانك با 28 درصد افزایش از چهار هزار و 506 میلیارد ریال به پنج هزار و 799 میلیارد ریال رسیده و 331 ریال سود برای هر سهم بانك محقق شده كه 21 ریال بیش از 310 ریال سود پیش بینی شده برای هر سهم بوده است. ضمن این كه، موفق به تعیین تكلیف وضعیت مالیاتی بانك و اخذ مفاصا حساب مالیاتی سالهای 1384 تا 1388 بانك شدیم.

فلاح با اشاره به برخی از مهمترین شاخص های عملكرد این بانك در بازار پول كشور طی سال گذشته یادآور شد: طی سال 1390 میانگین سپرده های بانك بیش از 21 درصد رشد داشت كه به میزان قابل توجهی از رشد میانگین سپرده ای پنج بانك بزرگ تجاری كشور بیشتر بود.

به گفته وی، در همین مدت سرانه سپرده كاركنان بانك بیش از 19 درصد، سرانه سپرده شعب بانك بیش 18 درصد، سرانه سود كاركنان بیش از 32 درصد و سرانه سود سپرده شعب بانك بیش از 31 درصد رشد داشته است.

وی همچنین با اشاره به رویكرد بانك تجارت در توسعه ابزارهای بانكداری الكترونیك اظهار داشت: طی سال 90 تعداد دارندگان تجارت كارت بیش از 29 درصد، تعداد دستگاه های POS فروشگاهی بیش از 28 درصد، تعداد كاربران بانكداری اینترنتی بیش از 34 درصد و تعداد دستگاه های خودپرداز بانك قریب به 30 درصد رشد داشته است.

مدیر عامل بانك تجارت با اشاره به این كه، بیش از 77 درصد منابع بانك از سپرده های مشتریان تامین شده است افزود: تسهیلات اعطایی بیش از 59 درصد از كل مصارف بانك را به خود اختصاص داده اند، ضمن این كه بانك تجارت به طور دقیق مفاد بسته سیاستی – نظارتی بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران در اعطای تسهیلات به بخش های مختلف اقتصاد كشور را رعایت كرده است.

وی همچنین با اشاره به رویكرد این بانك در توسعه سرمایه گذاری ها و مشاركت های سودآور افزود: بالغ بر هشت درصد بازده سهام بانك طی سال گذشته از همین محل بوده است.

فلاح درباره برنامه های آتی این بانك در حوزه های مختلف، گفت:‌ ارائه خدمات، استقرار نظام برنامه ریزی استراتژیك، راه اندازی شركت بیمه تجارت، تاسیس شركت كیف پول الكترونیكی، تاسیس شركت تامین سرمایه، ارائه خدمات خرید اقساطی آسان خرید و گزارش دهی اعتباری به كلیه مشتریان شبكه بانكی را از جمله مهمترین برنامه های در دست اقدام این بانك عنوان كرد.

با برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بانك تجارت، سهامداران این بانك ضمن تصویب صورت های مالی سال 1390 بانك با تقسیم 100 ریال از سود 331 ریالی هر سهم موافقت كردند.

اقتصام** 9141/1594





:: برچسب‌ها: بهار , اسکاتلند ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: