تا سال 1404، سرانه فضای مطالعه برای هر 100نفر به 8 مترمربع می رسد
نوشته شده توسط : amatrack

'منصور واعظی' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان افزود: اكنون سرانه فضای مطالعه برای هر 100 نفر دو متر مربع است و این میزان تا پایان برنامه پنجم توسعه به چهار مترمربع افزایش خواهد یافت.

وی تصریح كرد: استاندارد كتابخانه ها نیز باید حداقل دو هزار و 100 مترمربع باشد و 70 بخش مختلف در آن براساس آیین نامه و قوانین و مقررات لحاظ شود.

به گفته وی، یك كتابخانه استاندارد باید فضا برای ارائه خدمات به همه اعضای یك خانواده را داشته باشد و از سوی دیگر بتواند از همه امكانات فناوری نوین استفاده نماید.

وی ادامه داد: یك كتابخانه استاندارد نباید تنها محل مطالعه نشریات و كتاب باشد، بلكه باید منابع چند رسانه ای در آن قابل عرضه باشد.

واعظی در ادامه گفت: یك كتابخانه همچنین می تواند به محلی برای تعامل و رفع مشكلات محلی تبدیل گردد.

دبیر كل نهاد كتابخانه های عمومی كشور افزود: یك طرح تحقیقی پژوهشی برای كتابخانه های كشور، تعریف و تدوین شده است و بنا داریم به رده بندی ملی برای كتابخانه های عمومی كشور برسیم.

به گفته واعظی، به جز در كتابخانه های مركزی استان ها و شهرستان ها، برای سایر كتابخانه ها، از هر عنوان كتاب، یك جلد در اختیار آن كتابخانه قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: اما برای كتابخانه های مركزی استان ها و شهرستان ها شاید بیش از یك جلد از یك عنوان كتاب تهیه شود كه این مطلب تنها 2 الی 3 درصد كل كتاب ها را شامل می شود.

وی در پایان اضافه كرد: موضوعات دین، قصه و رمان بالاترین درخواست های مردم را در بین كتاب ها به خود اختصاص داده اند و كتاب هایی با مضامین علمی و دانشگاهی در مكان بعدی قرار دارند.

7467/601/508





:: برچسب‌ها: بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: