كیفیت جشنواره های تئاتر را نباید فدای كمیت كرد
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، رحمت امینی افزود: جشنواره تئاتر ماه در دوره نهم با توجه به تجربیات هشت دوره گذشته برگزار می شود و در واقع ادامه دهنده آن مسیری هستیم كه قرار است تئاتر ماه را به نقاط روشن تری برساند و ماه درخشان تری را شاهد باشیم.

مدیر مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری اظهار داشت: با توجه به تجربیات دوره های گذشته به این نتیجه رسیدیم كه باید فرایند تولید در جشنواره تئاتر ماه به گونه ای باشد كه كار تازه در جشنواره تئاتر ماه به عنوان كار شاخص برای اجرای عمومی هم به حساب بیاید. البته در دوره نهم هر نمایشی كه برای این جشنواره آماده شود، كیفیت یك اجرای عمومی را خواهد داشت.

امینی ادامه داد: از آن جا كه نگاه ما در این دوره، كارهای جشنواره ای به معنای مرسوم آن خواهد بود؛ لذا قاعدتا در مرحله فراخوان و انتخاب اجراها قطعا سهمیه بیشتری به لحاظ كیفیت متن ها و اجرا خواهیم داشت و از همان آغاز نیز متن های ضعیف، متوسط و حتی كمی خوب را كنار می گذاریم، چرا كه ما متن های خوب و عالی می خواهیم.

** افزایش كیفیت آثار نمایشی با حضور كارشناسان مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری

مسوول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری ایلام گفت : نهمین جشنواره تئاتر ماه تفاوت هایی با دوره های گذشته دارد كه از جمله آن حضور كارشناسان مشاور در مراكز استانی حوزه هنری جهت نظارت بر تولید آثار نمایشی است كه این اتفاق می تواند منجر به ارائه نمایش های با كیفیت در مراكز استانی شود.

وحید اسلامی با اشاره به حضور كارشناسان مشاور در مراكز استانی حوزه هنری جهت نظارت بر آثار نمایشی افزود: پس از تمرین گروه ها و آماده سازی گروه، یك كارشناس از سوی مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری جهت نظارت بر شكل گیری كار نمایش و برطرف كردن مشكلات نمایش های شهرستان ها به هر استان فرستاده می شود كه همین موضوع سبب تولید آثار با كیفیت در مراكز استانی خواهد شد.

** نمایش های راه یافته به جشنواره استانی تئاتر ماه بازبینی می شود

نمایش های راه یافته استان سمنان به جشنواره استانی تئاتر ماه در كارگاه های تخصصی مورد بازبینی و اصلاح قرار می گیرند.

در این كارگاه ها كه به همت دفتر هنرهای نمایشی حوزه هنری استان سمنان و با حضور آرش دادگر نویسنده، بازیگر و كارگردان كشور برگزار می شود نمایش های راه یافته به جشنواره تئاتر استانی ماه مورد بازبینی قرار می گیرند.

این نمایش ها از شهر های سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار، سرخه و درجزین به بخش استانی جشنواره ارسال شده است.

جشنواره استانی تئاتر ماه از دوم تنا پنجم شهریور ماه در سمنان، جشنواره منطقه ای از 15 شهریور تا پنجم مهرماه در اصفهان و زمان برگزاری جشنواره كشوری تئاتر ماه از 21 تا 30 مهر در تهران خواهد بود.

فراهنگ**9266**1588





:: برچسب‌ها: ایتالیا , سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: